سازه ایران

ساخت وبلاگ

+0

رأی دهید

-15

شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹ مارچ ۲۰۱۶
اعطای مدال توسط آیت الله خامنه ای رهبر ایران به علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاهعلی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه می گوید "نمادی از دستگیری ملوانان آمریکایی در خلیج‌فارس" در سال های آینده ساخته می شود. او گفته این نماد "برای بازدید کاروان‌های راهیان‌نور دریایی" ساخته خواهد شد.

ده ملوان آمریکایی، یک زن و ۹ مرد، در دی ماه گذشته به دنبال نقص فنی قایقشان ناخواسته وارد آب های ایران شدند و برای چند ساعت توسط سپاه پاسداران ایران بازداشت و سپس آزاد شدند.  جان کری، وزیر خارجه آمریکا از ایران به خاطر آزادی آنان تشکر کرد.

سپاه می گوید با ملوانان رفتار خوبی داشته اما طی چند ساعتی که آنها در بازداشت نیروهای سپاه بودند، وادار شدند که مانند اسیران جنگی زانو بزنند، هنگام بازداشت تحت فیلم برداری های مختلف قرار بگیرند و  به خاطر ورود ناخواسته به آبهای عذرخواهی کنند. بعدا نیز در اقدامی سازماندهی شده در مراسم حکومتی ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ افرادی خود را به شکل آنها درآوردند که به آنها زنجیرهای پلاستیکی زده شده بود.

نیروی دریایی آمریکا رفتار سپاه پاسداران را غیرحرفه ای خوانده و گفته است هر ملوانی، به ملوانان دیگر در شرایطی که شناورهای آنها در دریا دچار نقص فنی شود، کمک می کند، همانطوری که قبلا نیروهای آمریکایی به ایرانی ها کمک کرده اند.

ناظران می گویند با توجه به اینکه ایران و آمریکا در جنگ نیستند، و اخیرا نیز بر سر مسئله برنامه هسته ای ایران توافق کردند، معلوم نیست سپاه پاسداران چرا دست به چنین اقداماتی زده که با تقدیر آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز مواجه شد.

پیشتر، جان کری وزیر خارجه ایالات متحده گفته بود تصاویری که ایران از ده ملوان آمریکایی در بازداشت نیروهای سپاه منتشر کرد، او را "ناراحت" و "خشمگین" کرد.

سازه ایران...
ما را در سایت سازه ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sazeha بازدید : 43 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:10

قابل توجه کاربران محترم:

توجه کنید که درج رای مثبت به مطالب، به معنی تایید مطلب و یا علاقه به محتوای خبر نیست و طبعا درج رای منفی نیز به معنی عدم علاقه به محتوای خبر نخواهد بود. سیستم شمارش آرا کمک میکند تا مطالب مهمتر، به انتخاب کاربران سایت، از دیگر مطالب مجزا شده و در بخش مطالب داغ ظاهر گردند. ممکن است یک خبر ناگوار از ارزش خبری بالایی برخوردار بوده و صحیح تر آن است که کاربران به این خبر رای مثبت داده تا در بخش خبرهای داغ سایت در معرض دید بینندگان بیشتری قرار گیرد. بنابراین درج رای مثبت و یا منفی به معنای مهم بودن خبر و یا بی اهمیت بودن آن است.

به جمع دنبال‌کنندگان ایرانیان انگلستان در فیس‌بوک بپیوندید:

به جمع دنبال‌کنندگان سایت خبری سرگرمی رایان در فیس‌بوک بپیوندید:

سازه ایران...
ما را در سایت سازه ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sazeha بازدید : 51 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:10

+4

رأی دهید

-6

شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹ مارچ ۲۰۱۶
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران که به ترکیه سفر کرده است، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، گفت با وجود اختلاف نظرها، ایران درباره ضرورت حفظ تمامیت ارضی سوریه با ترکیه هم نظر است.

آقای ظریف حمله امروز در خیابان استقلال استانبول را محکوم کرد و گفت این حمله "چهره زشت تروریسم" را نشان می‌دهد.

وزیر خارجه ایران گفت ایران و ترکیه "خطرات مشترکی" در زمینه‌های امنیتی دارند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، آقای ظریف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک گفت: "علیرغم این که در برخی از موارد اختلاف نظر داریم، ولی هر دو در حفظ تمامیت ارضی تمام کشورها به خصوص سوریه هم نظر هستیم. ترکیه و ایران خواهان پایان درگیری ها در سوریه بوده و امیدواریم مذاکرات در این زمینه به نتیجه برسد."

آقای ظریف این موضع را پس از آن اعلام کرد که نیروهای کرد مسلط بر شمال سوریه در این مناطق برقراری یک نظام فدرال را اعلام کرده‌اند. کردهای سوری گفته‌اند برقراری نظام فدرالی به معنای استقلال از سوریه نیست و آنها تمامیت ارضی سوریه را تضمین می‌کنند.

دولت سوریه اعلام نظام فدرالی در شمال این کشور را رد کرده و ترکیه، ایران، روسیه و آمریکا هم با این تصمیم مخالفت کرده‌اند.

وزرای خارجه ایران و ترکیه در دیدار امروزشان نسبت به گسترش روابط تجاری و اقتصادی ابراز امیدواری کرده‌اند. گفته شده آقای ظریف با رئیس جمهور و نخست وزیر ترکیه هم دیدار می‌کند.

سازه ایران...
ما را در سایت سازه ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sazeha بازدید : 52 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:43

+1

رأی دهید

-2

شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹ مارچ ۲۰۱۶
علیخانی با برنامه سه ستاره این روزها در صدا و سیما می درخشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شب گذشته برنامه 90 بسیار مهیج بود و همه چیز داشت. در لحظاتی احسان علیخانی که برنامه سه ستاره را برای انتخاب بهترین های سیما با رای مردم روی آنتن دارد، در 90 حرف زد و توضیحاتی داد. البته عادل همان اول یک شوخی جالب با او کرد. احسان گفت: «حرف زدن در برنامه 90 برایم جذاب و متفاوت است. البته من که هیچ کار منشوری نکرده ام.» عادل هم با خنده و شوخی گفت: «البته تو یک منشوری بالقوه هستی.» که احسان جواب داد: «دعا کن بالفعل نشود.» علیخانی در ادامه این گفت و گو توضیحاتی درباره برنامه سه ستاره داد و عادل هم درباره ماجرای تبلیغ به رای دادن به او و برنامه اش، گفت: «برایم سخت است که تبلیغ کنم به من رای بدهند. من به نمایندگی از 200 نفر اینجا هستم و به خاطر همین گفتم به برنامه 90 رای بدهید.»

سازه ایران...
ما را در سایت سازه ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sazeha بازدید : 52 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:43

+5

رأی دهید

-1

شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹ مارچ ۲۰۱۶

یکی از ستارگان هندبال دانمارک که چهارشنبه گذشته به نروژ مسافرت کرده بود، در فرودگاه اسلو در حال مصاحبه با تلویزیون که ناگهان دختری بلوند در سمت چپ صفحه تلویزیونی حضور داشت از صحنه ناپدید شد.

در این مصاحبه که به صورت زنده پخش می‌شد، این دختر مشاهده شد که با یکی از مسافران لحظاتی صحبت کرد اما چند ثانیه بعد ناگهان ناپدید شد. به نظر می‌رسید که این دختر پیش از ناپدید شدن از جای خود حرکت نکرده است.

سازه ایران...
ما را در سایت سازه ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sazeha بازدید : 38 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:43

+6

رأی دهید

-0

شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹ مارچ ۲۰۱۶
حنان الحروب، زن فلسطینی است که در کلاس‌های درس خود از لزوم مبارزه و "نه گفتن" به خشونت می‌گوید. او برنده‌ی جایزه‌ی جهانی "معلم جهان" شد. پاپ فرانسیس نام او را اعلام و از تلاش وی تقدیر کرد.

حنان الحروب، معلم فلسطینی که در کمپ‌های پناهجویی بزرگ شده و به دانش‌آموزان خود لزوم دوری از خشونت را آموزش می‌دهد، برنده‌ی جایزه‌ی یک میلیون دلاری معلم منتخب جهان شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس هیئت داوران این جایزه‌ی مهم و بین‌المللی الحروب را از میان بیش از ۸هزار نامزد، لایق دریافت جایزه‌ دانست.

حنان الحروب در منطقه‌ی مسکونی "البیره" در رام‌الله معلم مدرسه‌ی ابتدایی است. روزی بچه‌هایش در راه بازگشت از مدرسه شاهد تیراندازی به یک فلسطینی و قتل او بودند. او بعد از این‌که وحشت و هراس کودکان‌اش را دید، تصمیم گرفت معلم مدرسه شود و به کودکان لزوم مبارزه با خشونت و دوری از اقدامات خشونت‌بار را آموزش دهد.

الحروب کتابی را باعنوان "بازی می‌کنیم و یاد می‌گیریم" به نگارش درآورده که در این کتاب بر اهمیت و نقش مهم بازی در کلاس‌های درس، نقش کلاس درس در شکل‌گیری قابلیت اعتماد، صداقت و احترام به حقوق دیگری تاکید کرده است.

او معتقد است آن‌چنان که باید به تاثیر دردناک و عمیق و ماندگار خشونتی که کودکان در مناطق درگیر بحران مشاهده می‌کنند، در بازتولید چرخه‌ی خشونت توجه نشده است و تلاش دارد گامی در راه مبارزه با تکرار چرخه‌ی خشونت بردارد.

"جایزه‌ی معلم جهان" در شهر دوبی در امارات متحده عربی به حنان الحروب اهدا شد. شیخ محمدبن الرشید آل‌مکتوم، حاکم دوبی، جایزه‌ را به الحروب اهدا کرد.

بااین‌حال نام او به عنوان برنده از سوی پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، در پیامی ویدئویی اعلام شد. پاپ فرانسیس در این ویدئو از تلاش این معلم فلسطینی در راستای آموزش صلح به کودکان تقدیر کرد.

الحروب بعد از دریافت جایزه‌با خوشحالی گفت:« بسیار خوشنودم و هنوز باورم نمی‌شد که این افتخار نصیبم شد و پاپ فرانسیس نام مرا اعلام کرد.»

الحروب همچنین گفت: «برای یک معلم عرب، یک زن، یک فلسطینی این‌که به این‌جا می‌رسد و چنین جایزه‌ی مهمی را دریافت می‌کند، باورنکردنی است. این می‌تواند مثالی و انگیزه‌ای برای بقیه‌ی معلم‌ها در سراسر دنیا باشد.»

این معلم فلسطینی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که قصد دارد با پول جایزه‌ یک بورس تحصیلی ویژه‌ی کودکان محرومی تاسیس کند که قصد دارند معلم شوند و در راه تربیت نسل بعدی کودکان تلاش کنند.

سازه ایران...
ما را در سایت سازه ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sazeha بازدید : 52 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:52

+3

رأی دهید

-0

شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹ مارچ ۲۰۱۶
در پی نامه اخیر عزت الله انتظامی به رئیس جمهوری، نزدیکان محمود احمدی نژاد تعابیر ناپسندی در مورد او به کار بردند.

به گزارش «انتخاب»، به نظر می رسد خشم و عصبانیت نزدیکان احمدی نژاد از استاد انتظامی ارتباطی با محتوای نامه ی آقای بازیگر ندارد، بلکه ریشه در اتفاقات روز ثبت نام مشایی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 دارد.

ماجرا از این قرار است که در روز ثبت نام مشایی، تصاویری از استاد انتظامی در کنار او و احمدی نژاد در رسانه ها منتشر شد که تعجب بسیاری را برانگیخت.

انتظامی اما پس از مدتی کوتاه، نامه ای خطاب به مردم ایران در این مورد منتشر کرد و از بی اخلاقی نزدیکان احمدی نژاد گفت.

‌وی در این نامه آورده است:

«پروردگارا کمک کن بتوانم حرف دلم را بزنم...
 برای مردم سرزمینم...  

شنبه 21 ادریبهشت ماه 1392 ساعت 3 بعدازظهر بود که از دفتر ریاست جمهوری به من اطلاع دادند " آماده باشید ماشین می آید دنبالتان". خوشحال شدم. ماه ها برای ثبت بنیاد دویده بودم.

چند روز قبل از مراسمِ اعطای نشانِ درجه یک هنری در بهمن ماه 1391 (که به علت بیماری نتوانستم در مراسم شرکت کنم) ما چند هنرمند منتخب را به دفتر ریاست جمهوری دعوت کردند تا از مزایای مادی و معنوی این نشان با خبرمان کنند. آنجا درخواست بنیاد فرهنگی و هنری را مطرح کردم. چند روز بعد آقای رییس جمهور نامه فوری زدند به وزرا ی مربوطه فرهنگ و ارشاد و کار... مدتی گذشت... نتیجه ای حاصل نشد

ناچار فکر کردم دست به دامن آقای مهندس مشایی شوم. هفته ی قبل به ایشان پیغام داده بودم که واجب العرضم و برای مذاکرات باید خدمت برسم. فورا لباس پوشیدم. چیزی نگذشته بود که خبر دادند ماشین آمده. با سرعت رفتم پایین. شخصی که در مسیر مرتب با بی سیم صحبت می کرد به کسی که آن طرف خط بود گفت "بله ایشان آمدند." حرکت کردیم. راننده چراغِ گردانِ قرمز رنگ را بالای ماشین قرار داد، با سرعت خیابان ها را طی می کرد و شخص بی سیم به دست هم مرتب خبر می داد که ما کجا هستیم و کی میرسیم. من جلوی ماشین پهلوی راننده نشسته بودم. مردم با حیرت نگاهم می کردند که مرا با این ماشین و با این سرعت کجا می برند!

نزدیک کاخ ریاست جمهوری با بی سیم شماره، رنگِ ماشین و اسم سرنشینان را گفتند تا برای ورود هماهنگ شود. دستور دادند از درب خیابان ولی عصر داخل شویم. به جلوی ساختمان رسیدیم. محوطه پر از مردهای پیر و جوان و پلیس بود. مرا پیاده و بلافاصله سوار ماشین دیگری کردند. مدارک و اسناد موزه قیطریه و بنیاد را با خودم برده بودم، حتی برای آقای بی سیم به دست هم مطالب خودم را تعریف کردم. خیلی با محبت گفت "چیزی نیست. انشاالله همین امروز تمام میشود."

ناگهان آقای مشایی سمت ماشین ما آمد شیشه ماشین را پایین کشیدم و گفتم مختصرعرضی دارم که به کمک شما احتیاج است. گفت با ما بیایید همین امروز انجام می دهم. آقای مشایی سوار ماشینِ بزرگِ سفید رنگی شد و ما بلافاصله پشت سر او حرکت کردیم. بالاخره بنیاد داشت ثبت می شد... دوندگی هایم به نتیجه میرسید و نگرانی هایم رفع میشد... "بنیاد فرهنگی و هنری عزت الله انتظامی"... ناگهان دیدم میدان فاطمی هستم... گلدسته های مسجد نور... ماشین با سرعت جلوی یک درب آهنین ایستاد. تازه فهمیدم اینجا وزارت کشور است! همه جا پراز پلیس بود. ماشین آقای مشایی جلوتر رفت. به محوطه که رسیدیم من را از راهروهای طولانی بردند... به جایی رسیدیم که مملو از جمعیت بود. آقای رییس جمهورو مشایی و عده ای دیگر، همه آنجا بودند. مرد جوانی آمد و مرا همراه خودش باز به راهروهای تودرتو دیگری برد. واقعا خسته شده بودم... مجبور بودم با عصا پا به پای او راه بروم. به سالن بزرگی رسیدیم. آنجا یک صندلی سه نفره فلزی آبی رنگ دیدم خودم را به آن رساندم و روی صندلیِ وسط نشستم. مردِ جوانِ همراهم گفت باید برویم جلوتر. گفتم نمی توانم از اینجا تکان بخورم.

به‌هرحال او رفت و مرا تنها گذاشت. نمی دانستم آنجا چه خبر است فقط پر ازسروصدا و آدم های جورواجور بود... کمی گذشت... درب سالن ناگهان باز شد و جمعیت حمله کرد داخل. صندلی ای که من روی آن نشسته بودم یک وری شد و به زمین افتادم. فقط سعی می کردم به زحمت پاهای جراحی شده ام را حفظ کنم که لگد نخورند و زیر دست و پا له نشوم. با داد و فریاد من بالاخره دو سه نفر به دادم رسیدند. صندلی را درست کردند و من را روی آن نشاندند. جمعیت به داخل سالن هجوم برد. حیران مانده بودم چه کار کنم؟ ناگهان دیدم آقای مشایی و آقای رییس جمهور و چند نفر دیگر که همراه آنها بودند از روبرو به طرف من می آیند. آقای مشایی طرف چپ من و آقای رییس جمهور طرف راست من نشستند. ناگهان اطرافمان پر شد از دوربین های عکاسی. آقای مشایی گفت "چی شده؟ یه خرده شاد باشین! " من حرفی نداشتم که بزنم. عکاس ها تند و تند عکس می گرفتند. عکسشان را که گرفتند محل را ترک کردند و من بازهمان جا بهت زده وسط آن صندلی سه نفره تنها ماندم. مرد جوان که آمد مرا ببرد خانه گفتم چه شد؟ گفت "امروز که دیگه نمیشه بعدا انشاالله اوراق و براتون میاریم"...

مردم سرزمینم!

من برای شما همیشه همان عزتم، همانی که از سیزده سالگی در تماشاخانه های لاله زار با تشویق های شما بزرگ شده ام... همانی که همراه شما با درد های ایران بسیار گریسته ام و با شادی هایش لبخند ها زده ام... برای شما من همیشه همان عزتم... بچه ای از سنگلج...

بنیاد فرهنگی و هنری یادگاری است از من برای جوانان و مردم سرزمینم... آرزومندم این میراث ماندگار را همراه شما بنا کنم...

 عزت‌الله  انتظامی / جمعه، 27 اردی بهشت ماه 1392 / تهران

سازه ایران...
ما را در سایت سازه ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sazeha بازدید : 29 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:52

+12

رأی دهید

-0

شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹ مارچ ۲۰۱۶
خدایا به دوستانم

عمر جنتی

ثروت رفسنجانی

زرنگی‌ زنجانی

صدای شجریان

اعتماد به نفس احمدی نژاد

و

بی خیالی روحانی را عطا بفرما!

و لبانشان را همچون ظریف خندان گردان.

آمین

سازه ایران...
ما را در سایت سازه ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sazeha بازدید : 47 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:52

+0

رأی دهید

-0

شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹ مارچ ۲۰۱۶
مصر می‌گوید احتمال دارد پشت دیوارهای دو اتاق در مقبره توت‌عنخ‌آمون، آخرین فرعون مصر "مواد آلی" وجود داشته باشد.

باستان‌شناسان از مدت‌ها پیش در تلاش برای یافتن مقبره ملکه نفرتیتی همسر آخناتون، فرعون مصر هستند.

احتمال داده شده که ملکه نفرتیتی همسر آخناتون، فرعون مصر در دو اتاقی که به تازگی در مقبره توت‌عنخ‌آمون کشف شده، دفن شده باشد.

وزیر باستان‌شناسی مصر گفته است تصاویری که با امواج راداری در نوامبر سال پیش گرفته شده، نشان می‌دهند که "چیزهای مختلفی ممکن است پشت دیوارها باشند."

قرار است تصاویر پیشرفته‌تری اواخر ماه جاری گرفته شوند تا مشخص شوند که جای خالی پشت این دیوارها، واقعا اتاق هستند.

یک باستان‌شناس بریتانیایی بر این باور است که ملکه نفرتیتی در آنجا دفن شده است.

ملکه نفرتیتی، ملکه مصر در قرن ۱۴ پیش از میلاد مسیح بود و ممکن است مادر توت‌عنخ‌آمون، آخرین فرعون مصر بوده باشد.

هوارد کارتر، باستان‌شناس بریتانیایی مقبره این فرعون مصر را در سال ۱۹۲۲ کشف کرد.

ممدوح محمد جاد الدماطی، وزیر باستان‌شناسی مصر می‌گوید تصاویر گرفته شده در ماه نوامبر نشاندهنده دو محوطه خالی پشت دو دیوار مقبره توت‌عنخ‌آمون است.

او گفته است "ما تا ۹۰ درصد می‌توانیم بگوئیم که این دو اتاق وجود دارند اما تا زمانی که صد در صد مطمئن نشده‌ام، قدم بعدی را بر نخواهم داشت."

وزیر باستان‌شناسی مصر گفته است "تصاویر گرفته شده چیزهای مختلفی را پشت دیوار نشان می‌دهد، ممکن است فلز باشند یا مواد آلی."

نیکولاس ریوز، مصرشناس بریتانیایی بر این باور است که بقایای جسد توت‌عنخ‌آمون که سه هزار سال قبل در ۱۹ سالگی درگذشت، ممکن است با شتاب و عجله در محوطه تالار بیرونی مکانی که در اصل مقبره نفرتیتی بوده، دفن شده باشد.

مقبره توت‌عنخ‌آمون دست‌نخورده‌ترین مقبره‌ای بوده که تا کنون در مصر کشف شده است. نزدیک به دو هزار شیء در این مقبره پیدا شد.

اما طرح بنای این مقبره برای بسیاری سئوال‌ برانگیز بوده است. بسیاری این سئوال را مطرح کرده‌اند که چرا مقبره این فرعون مصر، کوچک‌تر از سایر پادشاهان مصر است.

دکتر ریوز بر این باور است که طراحی این مقبره نشاندهنده آن است که این بنا برای دفن یک ملکه ساخته شده بود، نه یک پادشاه.
ملکه نفرتیتی که بود؟
  • نفرتیتی یعنی "یک زن زیبا آمده است"
  • نفرتیتی، ملکه مصر و همسر آخناتون، فرعون مصر در قرن چهاردهم قبل از میلاد بود
  • همسر او بنیادگذار آیین دینی آتون (قرص خورشید) بود
  • باور بر این است که او با نفرتیتی هنگامی که ۱۵ سال داشت، ازدواج کرد و آنها شش دختر و یک پسر داشتند
  • گفته شده که نفرتیتی ممکن است مادر توت‌عنخ‌آمون بوده باشد

سازه ایران...
ما را در سایت سازه ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sazeha بازدید : 31 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 15:57

قابل توجه کاربران محترم:

توجه کنید که درج رای مثبت به مطالب، به معنی تایید مطلب و یا علاقه به محتوای خبر نیست و طبعا درج رای منفی نیز به معنی عدم علاقه به محتوای خبر نخواهد بود. سیستم شمارش آرا کمک میکند تا مطالب مهمتر، به انتخاب کاربران سایت، از دیگر مطالب مجزا شده و در بخش مطالب داغ ظاهر گردند. ممکن است یک خبر ناگوار از ارزش خبری بالایی برخوردار بوده و صحیح تر آن است که کاربران به این خبر رای مثبت داده تا در بخش خبرهای داغ سایت در معرض دید بینندگان بیشتری قرار گیرد. بنابراین درج رای مثبت و یا منفی به معنای مهم بودن خبر و یا بی اهمیت بودن آن است.

به جمع دنبال‌کنندگان ایرانیان انگلستان در فیس‌بوک بپیوندید:

به جمع دنبال‌کنندگان سایت خبری سرگرمی رایان در فیس‌بوک بپیوندید:

سازه ایران...
ما را در سایت سازه ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sazeha بازدید : 31 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 15:57

+0

رأی دهید

-0

شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹ مارچ ۲۰۱۶
یک زن کوبایی که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا را به خانه‌اش دعوت کرده بود، نامه‌ای از او دریافت کرده است.

با برقراری ارتباطات دیپلماتیک میان دو کشور، امکان ارسال مستقیم نامه میان دو کشور نیز فراهم شده است.

آقای اوباما فردا قرار است به کوبا سفر کند.

ایلنا یارزا ۷۶ ساله در ماه فوریه به آقای اوباما نامه نوشت و او را برای صرف یک فنجان قهوه کوبایی، به خانه‌اش در هاوانا دعوت کرد.

آقای اوباما روز چهارشنبه پیش نامه‌ای به خانم یارزا فرستاد و از او به خاطر این دعوت تشکر کرد.نامه آقای اوباما، از اولین نامه‌هایی است که طی ۵۰ سال گذشته از آمریکا به کوبا پست شده است.

در اوج جنگ سرد، خطوط پستی میان آمریکا و کوبا به حالت تعلیق در آمد و نامه‌های ارسالی معمولا از طریق کشور ثالث (مکزیک یا کانادا) به دست گیرنده می‌رسید.

در نامه آقای اوباما به این زن کوبایی، ابراز امیدواری شده که او در سفر خود فرصت صرف این قهوه را داشته باشد.

سازه ایران...
ما را در سایت سازه ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sazeha بازدید : 37 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 15:57

+1

رأی دهید

-0

یکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳ مارچ ۲۰۱۶
کودکی ۴ ساله هنگامی که یک چاقوی میوه خوری در دستش بود و در خانه می‌دوید دچار حادثه دلخراشی شد. او زمین خورد و تیغه چاقو وارد چشمش شد اما در جریان یک جراحی کم نظیر نه‌تنها از مرگ و خطر فلج شدن نجات یافت بلکه به چشمش نیز آسیبی نرسید و یک هفته بعد از بیمارستان مرخص شد.

این حادثه چندی قبل برای کودکی 4ساله به نام جواد اتفاق افتاد. ساعت از نیمه شب گذشته بود و او یک چاقوی میوه خوری دستش گرفته بود و در اتاق‌های خانه‌شان می‌دوید. مادرش نگران او شده بود و می‌ترسید که حادثه‌ای برای پسرش اتفاق بیفتد.

زن دنبال پسرش رفت تا چاقو را از دستش بگیرد اما پیش از آن پسربچه زمین خورد و حادثه تلخی برایش اتفاق افتاد. درحالی‌که چاقو در دستش بود تیغه آن وارد چشمش شد. صدای گریه و شیون کودک بلند شد و مادرش که صحنه دلخراشی را دیده بود دست و پایش را گم کرد و نمی‌دانست باید چه کار کند. شرایط سختی بود و کوچک‌ترین اشتباه می‌توانست به قیمت جان پسربچه تمام شود. درحالی‌که چاقوی میوه‌خوری در چشم کودک بود و او بی‌قراری می‌کرد به بیمارستان رسول اکرم منتقل شد.

پزشکان اورژانس با صحنه‌ای روبه‌رو شده بودند که پیش از این کمتر دیده بودند اما یکی از متخصصان آنجا به نام دکتر علیرضا طبیب‌خویی، تجربه رویارویی با چنین وضعیتی را داشت. این جراح 33ساله مغز و اعصاب پیش از این توانسته بود در جریان یک جراحی عجیب و غریب میل گردی 2متری را که وارد مغز کارگری ساختمانی شده بود با موفقیت از جمجمه وی بیرون بکشد و کارگر خوش شانس چند هفته بعد به زندگی طبیعی باز گشته بود.

درحالی‌که ساعت از یک بامداد گذشته بود جواد 4ساله به اتاق عمل منتقل و تلاش تیم پزشکی برای نجات وی آغاز شد. دکتر طبیب خویی در این‌باره به همشهری می‌گوید: کودک هوشیار بود اما بی‌قراری می‌کرد. در چنین شرایطی او را بیهوش کردیم و جراحی آغاز شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد چاقو بعد از ورود به جمجمه در فاصله کمی از یکی از شریان‌های حیاتی مغز توقف کرده است. تیغه چاقو فاصله کمی با این شریان داشت و از طرفی نوکش تیز نبود چرا که اگر تیغه به این شریان می‌رسید ممکن بود پسر بچه از ناحیه هر دو پا فلج شود. همین موضوع حساسیت جراحی را بیشتر می‌کرد.

وی ادامه می‌دهد: جراحی سخت و نفسگیر بود. با این حال من و همکارانم می‌خواستیم هر طور شده جان پسربچه را نجات دهیم و او با کمترین آسیب از اتاق عمل خارج شود. باید شکافی در جمجه ایجاد می‌کردیم و به‌خاطر اینکه جای شکاف روی پیشانی بیمار نماند بخشی از سرش را که مو داشت باز کردیم. این بخش از جراحی حساسیت زیادی داشت و کوچک‌ترین لغزش می‌توانست به بیمار آسیب بزند.

در این شرایط جمجمه باز شد و یکی از همکارانم تیغه را از پایین بیرون کشید. سرپرست تیم پزشکی ادامه می‌دهد: بعد از بیرون کشیدن تیغه باید شرایط بیمار به ثبات می‌رسید. با کمک همکارانم خونریزی او را کنترل کردیم و بافت‌های آسیب‌دیده را تا حدودی ترمیم کردیم. همه این کارها حدود 5ساعت طول کشید و وقتی عقربه‌های ساعت به 6بامداد رسید پسربچه را در بهترین شرایط ممکن از اتاق عمل خارج کردیم. او چند روزی تحت نظر بود و خوشبختانه نه‌تنها به چشمش آسیبی نرسیده بود بلکه طی چند روز جراحات سرش هم ترمیم شد و در نهایت یک هفته بعد از بیمارستان مرخص شد. حالا این کودک در شرایط عادی به سر می‌برد و کوچک‌ترین اثری از این حادثه در چهره‌اش وجود ندارد.

سازه ایران...
ما را در سایت سازه ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sazeha بازدید : 33 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 13:45

+0

رأی دهید

-0

شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹ مارچ ۲۰۱۶
سوریان بعد از شکست امروز و ناامیدی از کسب سهمیه المپیک ، مقابل حریف ازبک حاضر به کشتی نشد!
ایسنا نوشت؛ نماینده وزن ۵۹ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران با کشتی نگرفتن مقابل حریف ازبک در مرحله شانس مجدد رقابت‌های گزینشی المپیک از این رقابت‌ها کنار رفت.


حمید سوریان پس از شکست مقابل رقیب ژاپنی در مسابقات گزینشی المپیک در قزاقستان و ناکامی در رسیدن به سهمیه المپیک و با توجه به صعود حریفش به فینال این مسابقات راهی دیدار شانس مجدد شد تا بتواند با کسب پیروزی در این مرحله به رده‌بندی برود و برای رسیدن به مدال برنز که هیچ ارزش خاصی هم نداشت مبارزه کند.


اما سوریان با توجه به تشریفاتی بودن شرکت در این مرحله و حتی راه یابی به دیدار رده بندی و احتمال رسیدن به مدال برنز،قید حضور در این مرحله را زد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.


کشتی‌گیرانی که موفق به رسیدن به فینال این مسابقات می‌شوند جواز حضور در المپیک را بدست می‌آورند.


رقیب ژاپنی سوریان به همراه کشتی‌گیر چینی با صعود به فینال این وزن موفق شدند سهمیه المپیک ریو را بدست بیاورند.


در ادامه این رقابت‌ها بشیرباباجان‌زاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی شنبه و امید نوروزی در وزن ۶۶ کیلوگرم کشتی فرنگی و کمیل قاسمی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد روز اول فروردین ماه برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ برزیل به مصاف رقبای خود می روند.


دومین مسابقات گزینشی المپیک برای کشتی گیران از سراسر جهان اوایل اردیبهشت سال ۹۵ در اولان باتور مغولستان برگزار می شود که در هر وزن سه نفر در رشته مردان مجوز حضور در المپیک را کسب می کنند.


آخرین رقابت گزینشی المپیک نیز ۱۶ تا ۱۸ اردیبهشت ۹۵در شهر استانبول ترکیه انجام خواهد شد که در هر وزن دو نفر اول رشته مردان مجوز حضور در مسابقات را به دست می‌آورند.

سازه ایران...
ما را در سایت سازه ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sazeha بازدید : 41 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 13:45

+2

رأی دهید

-0

جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱ مارچ ۲۰۱۶
روزنامه شرق : «یونس» جوان کرمانشاهی متهم به قتل که قرار بود سوم اسفند به چوبه‌ دار سپرده شود، با کمک‌های نقدی هم‌وطنان نیکوکار یک‌ بار دیگر به‌صورت موقت به زندگی بازگشت و اولیای دم تا سوم اردیبهشت، به خانواده او برای تهیه مبلغ دیه مهلت دادند.  یونس با نزدیک‌شدن به فصل بهار روزنه امید را در دست‌های مهربان هم‌وطنان می‌بیند و بر این باور است که هم‌وطنان نیکوکار با کمک‌های خود، آزادی را به او عیدی خواهند داد. یونس در شرایطی که برای آزادی و فرار از چوبه‌ دار نیاز مبرم به کمک مالی دارد، برای آزادی زندانی دیگر هم‌بندش ١,٥‌ میلیون تومان هزینه کرد. بر اساس پرونده، «یونس» که هفت سال پیش در یکی از شهرک‌های کرمانشاه به‌ وسیله گاری مشغول به میوه‌فروشی بود، به دلیل اعتراض‌های مکرر مغازه‌داران و با مشورت با همسرش تصمیم می‌گیرد با پس‌دادن خانه استیجاری و زندگی موقت در منزل پدری‌اش، با پول رهن منزل استیجاری خود مغازه‌ای اجاره کند و به‌ این‌ وسیله کسب‌وکارش را رونق دهد. اما دخالت‌های مادر همسرش باعث می‌شود همسر او بنای ناسازگاری بگذارد و مجددا درخواست منزل مستقل کند که موردقبول یونس واقع نمی‌شود و همسر او با انتقال تمام جهیزیه‌اش به منزل مادر خود به حالت قهر از منزل پدری یونس خارج می‌شود. پس از مدتی که یونس به دنبال همسرش نمی‌رود، مادر همسر او با تماسی که با داماد دیگرش می‌گیرد از او می‌خواهد برای ادب‌کردن یونس از کرج به کرمانشاه بیاید. داماد خانواده به محض رسیدن به کرمانشاه به همراه چند نفر از اقوام خود به محل زندگی یونس می‌روند و با او درگیر می‌شوند که نهایتا این درگیری منجر به مرگ باجناق یونس می‌شود. یونس پس از درگیری به ترکیه فرار و مدتی را در آن کشور زندگی می‌کند، اما عذاب وجدان ناشی از قتل باعث می‌شود به ایران بازگردد و خود را تسلیم کند. یونس هفت سال است که در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه به سر می‌برد. او سوم دی پای چوبه‌ دار رفت اما خانواده مقتول در قبال دریافت مبلغ ٢٠٠ میلیون تومان از قصاص صرف‌نظر کردند و به این منظور تا سوم اسفند به خانواده یونس مهلت دادند. خانواده یونس به دلیل تنگنای مالی موفق به تهیه قسمت ناچیزی از مبلغ درخواستی اولیای دم شد اما مردم نیکوکار کشور و به‌خصوص اهالی تهران با اعلان‌های مکرر روزنامه «شرق» بخش زیادی از این مبلغ را به حساب مادر یونس واریز کرده‌اند اما مبلغ درخواستی از سوی اولیای دم هنوز به‌طور کامل جمع‌آوری نشده است. پدر یونس ضمن تقدیر از نیکوکاران کشور و تمام کسانی‌ که برای نجات پسرش به آنها کمک کرده‌اند، ضمن ارائه پرینت‌های بانکی به «شرق» گفت: «تاکنون با کمک مردم شریف کشور مبلغ ٨٦‌ میلیون تومان جمع کرده‌ایم. از همه شهرها مردم به حساب ما پول واریز کرده‌اند اما مردم تهران بیشتر از همه به کمک ما آمده‌اند. من از تمام آنها تشکر می‌کنم، از آن کسی که ١٠ هزار تومان کمک کرد، از پیرزنی که تنها دارایی‌اش یک قطعه طلا بود و برای یونس آن را به دفتر روزنامه «شرق» آورده بود و آن دو خانم مهربانی که شش و چهار‌ میلیون تومان به یونس کمک کردند و هم از آن انسان شریفی که سه‌ میلیون تومان کمک کرد، تشکر می‌کنم و ما تا آخر عمر ممنون و دعاگوی آنها هستیم. یونس تا سوم اردیبهشت وقت دارد از طناب‌ دار خلاص شود. شما را به خدا به من و پسرم کمک کنید. امید ما اول به خدا و بعد به مردم عزیز کشور است. شما را به‌خدا به پسرم کمک کنید. هر انسانی در زندگی اشتباه می‌کند و اشتباه بزرگ قسمت پسر من شد. شما را به‌خدا به کمک یونس بیایید، او به شما احتیاج دارد، نه به پدر ناتوانی مثل من». پدر یونس ضمن قدردانی از خانواده مقتول، به دلیل فرصتی که در اختیار آنها گذاشتند، از برخورد انسانی آنها نیز تشکر کرد. یک زندانی آزادشده که مدت کوتاهی با یونس هم‌بند بود، پس از آخرین اعلان روزنامه «شرق» در روز شنبه ١٧ بهمن با مراجعه به دفتر «شرق» درباره یونس گفت: «من به‌خاطر مسائل مالی مدت کوتاهی در زندان بودم و در آنجا با یونس آشنا شدم. زمانی‌که متوجه شدم یونس تا پای چوبه‌ دار رفته، بغض گلویم را گرفت. او جوان مؤمن و خوبی است، کاش آن‌قدر پول داشتم تا تمام مبلغ دیه او را یک‌جا می‌دادم، اما خدا شاهد است ندارم. شاید مردم پیش خود فکر کنند این آدم قاتل است و باید اعدام شود. ولی بعضی وقت‌ها چیزی که نباید بشود می‌شود، برای یونس هم این‌طور شده است. او پسر بامعرفت و آرامی است. آن‌قدر ساکت است که آدم متوجه بودنش نمی‌شود. اگر مردم همت کنند او هم آزاد می‌شود. کمک مردم هرچند کم باشد، به آزادی او کمک می‌کند. به امید خدا یونس هم نجات پیدا می‌کند».یونس هم‌اکنون در زندان لحظات دشواری را سپری می‌کند و چشم‌انتظار کمک‌های مردم نیکوکار کشور است. افرادی که تمایل به کمک به آزادی این جوان بی‌بضاعت دارند، می‌توانند مبالغ اهدایی خود را به شماره حساب ٣٤١٦٨٢٤٣٣٢٩٨٩١ بانک ایران‌زمین و شماره‌کارت ٥٠٥٧٨٥١٠٠٣٤٤٨٦٧٤ به نام «عدالت احمدی‌سرنجکه» که متعلق به مادر زندانی است، واریز کنند.
گفت‌وگو با متهمیونس در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار ما درباره شرایطش توضیحاتی داده است:
 در گفت‌وگو با پدرت متوجه شدیم با کمک مردم نیکوکار ٨٦‌ میلیون تومان از مبلغ دیه فراهم شده است، با توجه به بی‌بضاعتی خانواده‌ات چقدر به کمک هم‌وطنان امید‌ داری که باقی‌مانده مبلغ دیه‌ات فراهم شود؟
شاید اگر بگویم یک‌درصد هم امید نداشتم که این مبلغ هم جمع شود، باور نکنید. من الان فقط اول امیدم به خدا و بعد به لطف مردم است. من شرمنده تمام مردم و همچنین خانواده مقتول هستم. من کاری نمی‌توانم انجام دهم به‌جز اینکه سر نماز برای تمام کسانی‌که به من کمک کرده‌اند دعا کنم و بعضی وقت‌ها هم احساسی می‌شوم و برای دلم و برای مردمی که به من کمک کرده‌اند شعر بنویسم. البته من تازه شعرنوشتن را شروع کرده‌ام.
 یعنی در زندان شروع به شعرگفتن کردی؟
بله، تقریبا از زمانی‌که مردم به من کمک کردند احساس عجیبی در دلم به وجود آمد که باعث شد بنویسم.
 چند روز پیش پیرزن مهربانی به دفتر «شرق» مراجعه کرد و از ما خواست ملاقاتی با خانواده‌ات داشته باشد، زمانی‌که پدرت به دفتر آمد و درخصوص شرایط تو صحبت کرد، پیرزن قطعه‌ای طلا از کیفش بیرون آورد و به پدرت داد اما پدرت دست آن پیرزن مهربان را بوسید و قطعه طلا را از او نپذیرفت. وقتی که می‌بینی انسان‌های مهربانی بیرون از زندان به فکر تو هستند، چه احساسی داری؟
من نمی‌دانم چه بگویم. این وقت‌ها فقط دوست دارم گوشه‌ای دور از چشم همه پیدا کنم تا بتوانم گریه کنم. کاش بیرون از زندان بودم تا پاهای آن پیرزن را می‌بوسیدم. من فقط می‌توانم بگویم که هم شرمنده خدا و مردم و هم شرمنده مقتول و خانواده او هستم.
 به غیر از مردم از چه کسانی انتظار‌ داری در این شرایط سخت به تو کمک کنند؟
اول خواستم از نماینده‌های مجلس درخواست کمک کنم، اما وقتی فکرش را می‌کنم می‌بینم این روزها آنها خیلی سرشان شلوغ است ولی از کسانی که این گزارش را می‌خوانند خواهش می‌کنم این گزارش و درخواست کمک من را در صفحه اجتماعی هنرمندان و ورزشکاران نیکوکار منتشر کنند تا آنها هم از وضعیت من باخبر شوند. شاید لطف آنها هم مثل مردم مهربان شامل حالم شود. من خیلی شرمنده این مردم هستم.
 مطلع شدیم با توجه به تنگنای مالی خود و خانواده‌ات برای تهیه مبلغ دیه‌، برای آزادی زندانی هم‌بندت به او کمک مالی کردی، چرا زمانی‌ که خودت برای آزادی به کمک مردم نیاز‌ داری، به آزادی زندانی دیگری کمک کردی؟
این زندانی که شما از او صحبت می‌کنید برای آزادی‌اش به یک‌میلیون‌و ٥٠٠ ‌هزار تومان نیاز داشت و من برای آزادی‌ام به حدود ٨٥‌ میلیون نیاز دارم. من با خود عهدی کرده‌ام که اگر قسمت باشد و از زندان آزاد شوم برای آزادی زندانیان قدم بردارم. من نذری داشتم و با توجه به نیاز این زندانی این‌طور نذرم را ادا کردم. خواستم قبل از تحویل سال این زندانی به آغوش خانواده‌اش برگردد.

سازه ایران...
ما را در سایت سازه ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sazeha بازدید : 46 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 13:45

استان بوشهر، پایتخت انرژی ایران، در قسمت جنوبی کشور و در حاشیه‌ی خلیج فارس قرار گرفته است. هفدهمین استان بزرگ کشورمان به دلیل قرار گرفتن در ساحل استراتژیک خلیج فارس، صادرات و واردات دریایی، صنعت صیادی، وجود ذخایر نفت و گاز، کشاورزی و نخل‌داری و وجود نیروگاه هسته‌ای از اهمیت راهبردی و اقتصادی ویژه‌ای برخوردار است.

مرکز این استان شبه جزیره‌ی بوشهر است که از شمال، غرب و جنوب به خلیج فارس محدود شده است. بوشهر، تنگستان، جم، دشتستان، دشتی، دیر، دیلم، عسلویه، کنگان و گناوه ده شهرستان این استان جنوبی کشورمان هستند.

مبارزه مردم تنگستان علیه نیروهای خارجی از مهم‌ترین شاخص‌های تاریخی این استان در صد سال اخیر است.

اطلاعات کلیدی:

  •     مرکز: بوشهر
  •     مساحت: ۲۲.۷۴۲ کیلومتر مربع
  •     جمعیت: ۱.۰۳۲.۹۴۹ نفر
  •     تعداد شهرستان: ۱۰

آب و هوای استان

استان بوشهر آب و هوایی گرم و مرطوب دارد و میانگین دمای سالانه‌ی آن حدود ۲۴ درجه‌ی سانتیگراد است. در فصل بهار و در هنگام نوروز آب و هوای اکثر مناطق، گرم و مرطوب است اما می‌توانید به خنکی نسیم بهاری امیدوار باشید. در گرم‌ترین روزهای سال دمای هوای ۵۰ درجه‌ی سانتیگراد برای این استان ثبت شده است.
هتل و مهمانسرا

هتل‌ جهانگردی دلوار بوشهر از هتل‌های معروف و قدیمی بوشهر است که علاوه بر داشتن امکانات مناسب قیمت مناسبی هم دارد. یک سوئیت بزرگ دو خوابه در مهمانسرای دلوار حدود شبی ۳۲۰.۰۰۰ تومان هزینه دارد. البته هتل‌های ارزان‌تری مثل هتل یک ستاره‌ی ماهان یا هتل سعدی هم در بوشهر وجود دارند که می‌توانید با هزینه‌‌ای کمتری در آن‌ها اقامت داشته باشید.

در ادامه‌ی مقاله شهرستان‌های استان و جاذبه‌های گردشگری آن‌ها را به صورت مختصر مرور خواهیم کرد.
شهرستان بوشهر

شهرستان بوشهر به مرکزیت بندر شبه جزیره‌ای بوشهر جمعیتی حدود ۱۹۵.۰۰۰ نفر دارد و از شمال به شهرستان گناوه، از شرق به شهرستان دشتستان، از جنوب به شهرستان تنگستان و از غرب به خلیج فارس منتهی می‌شود. این بندر در ارتفاع ۱۸ متری از سطح دریا قرار دارد.

جاذبه‌های گردشگری
آب انبار قوام

ساختمان «آب انبار قوام» در محوطه باری در غرب شهر بوشهر قرار گرفته است. پیشینه‌ی این بنا به صد و پنجاه سال پیش بازمی‌گردد. اسکلت اصلی و طاق آن از سنگ‌های رسوبی خیلی مقاوم ساخته شده و به وسیله چهارطاق پوشیده شده است. ۲ متر از آب انبار خارج از زمین و ۲/۶۰ متر آن درون زمین قرار گرفته است. داخل آب انبار با پوشش ساروج بسیار مقاوم ساخته شده‌ و در نمای خارجی آن پنجره‌هایی به ابعاد ۹۰ در ۱۲۰ سانتیمتر وجود دارد که با فاصله‌ی معینی از یکدیگر قرار گرفته‌اند. در حال حاضر از این آب انبار به عنوان رستوران سنتی استفاده می‌شود.
موزه‌ی دریانوردی و عمارت کلاه فرنگیموزه‌ی دریانوردی خلیج فارس در محله‌ی بهمنی شهر بوشهر قرار دارد. عمارت کلاه‌فرنگی و ساختمان کنسولگری دو بنای موجود در این مجموعه هستند. عمارت موجود در این موزه مربوط به دوره‌ی قاجار است که در سال ۱۸۵۸ میلادی به عنوان مقر کنسولگری دولت انگلیس بنا شده بود. بیش از ۴۰ قطعه ادوات و تسلیحات جنگی متعلق به ادوار مختلف در این موزه نگهداری می‌شود که کشتی قدیمی پرسپولیس از برجسته‌ترین آن‌ها است.

عمارت گلشن
عمارت گلشن در منتهی الیه شمال شهر بوشهر، پشت اداره بندر در خیابان ساحلی واقع شده‌ است. فاصله آن تا دریا فقط ۱۰ متر است. این عمارت تاریخی در یکی از محله‌های قدیمی بوشهر به نام محله بهبهانی قرار گرفته که اطراف آن ساختمان‌های بافت قدیم وجود دارد. واقع شدن این بنا در کنار ساحل باعث وزیدن نسیم دریا و باد شمال به داخل ساختمان می‌شود. قدمت این بنا به ۱۷۰ سال پیش می‌رسد. بنای عمارت متعلق به دوره‌ی قاجاریه و نوع معماری آن میلانی است که در نوع خود منحصر به فرد است.
گورستان شغاب
در این قبرستان  که در جنوب شهر بوشهر قرار دارد، اسکلت اموات در داخل خمره‌های بزرگ و کوچک نخودی رنگ مدفون شده‌ و روی برخی از خمره‌ها نوشته‌ای نقش بسته‌ است. براساس باورهای دین زرتشت، جسدها را در داخل صخره‌های سنگی، خمره یا تابوت‌هایی از جنس سنگ و سفال می گذاشتند تا خاک آلوده نشود. گورستان شغاب مربوط به دوره‌ی عیلامی‌ها است.
مدرسه‌ی گلستان

ساختمان اصلی این مدرسه مربوط به دوره‌ی قاجار است و حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد. این مدرسه از قدیمی‌ترین بناهای بافت قدیم بندر بوشهر بوده و توسط انگلیسی‌ها ساخته شده است. این بنا در زمان انگلیسی‌ها محل حکمرانی شیخ نصر بود و پس از آن هم به اداره‌ی پست و تلگراف تغییر کاربری داد، سپس در سال ۱۳۲۲ تصمیم گرفته شد که این ساختمان به مدرسه‌ای به نام گلستان واگذار شود.

درب چوبی این مکان از جنس ساج است و ۵.۳ متر ارتفاع و ۴ متر عرض دارد. مصالح به کار رفته در ساخت بنا هم سنگ‌های مرجانی و ملاط گچ است و در پوشش سقف از چوب صندل و بوریا استفاده شده است.
پارک جنگلی چاه‌کوتاه
پارک جنگلی چاه‌کوتاه در فاصله‌ی ۵۰ کیلومتری شمال شرقی بوشهر و در روستای چاه‌کوتاه واقع شده است. این پارک جنگلی ۴۰ سال قدمت دارد و زیستگاه گونه‌های گیاهی مناطق کویری و حاره‌ای است و گونه‌های مختلفی از پرندگان ساحلی درآن زندگی می‌کنند.
بافت تاریخی بوشهر

بافت تاریخی بوشهر شامل چهار محله‌ی بهبهانی، دهدشتی، کوتی و شنبدی است که در دل شهر بوشهر قرار گرفته است. وسعت این بافت حدود ۳۸ هکتار است و از منحصر به فردترین و زیباترین بافت‌های مسکونی ایران به حساب می‌آید.

قدمت بافت تاریخی بوشهر به دوره‌ی حکومت نادر شاه افشار برمی‌گردد. بافت تاریخی بوشهر دارای بناهایی زیبا شامل عمارت‌ها، کنسولگری کشورهای مختلف، مساجد، کلیسا، بازار قدیمی و کوچه‌هایی زیبا است و معماری آن هر بازدیدکننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.


منطقه‌ی حفاظت شده‌ی حله

این منطقه در سواحل خلیج فارس در فاصله ۱۰ کیلومتری شمال شرقی بندر بوشهر است. مساحت آن ۴۲۶۰۰ هکتار است که حدود نیمی از آن تالابی است و آب آن از تالاب رود حله تامین می‌شود. این تالاب در سال ۱۳۴۳ بر اثر طغیان رودخانه تشکیل شده است. گیاهان آبزی متعددی در این تالاب وجود دارد که زیستگاه پرندگان آبزی و کنار آبزی مختلفی هستند. این منطقه زیستگاه جانداران بسیاری مثل شغال، گرگ، روباه، درنا، فلامینگو، حواصیل و انواع اردک و جانوران دیگر است.

عمارت کازرونی، بازار ماهی‌فروشان، عمارت امیریه، عمارت تنگستانی و عمارت ملک از دیگر جاذبه‌های شهر بوشهر هستند.
شهرستان دیر
شهرستان دیر به مرکزیت شهر دیر از شمال به شهرستان‌های دشتی و تنگستان و از طرف مشرق به شهرستان‌های گنگان و جم و از ناحیه جنوب و غرب به خلیج فارس منتهی می‌شود.
جاذبه‌های گردشگری
گنبد نمکی جاشَک
گنبد نمکی جاشک یا کوه نمک ناحیه‌ای وسیع و مرتفع از شمال غرب کوه جاشک در منتهی ‌الیه جنوبی رشته کوه زاگرس است. این اثر طبیعی حد فاصل شهرستان دیر و دشتی واقع شده و یکی از بزرگ‌ترین، فعال‌ترین و زیباترین گنبدهای نمکی ایران و خاورمیانه است. از مهم‌ترین خصوصیات بارز و متفاوت کوه نمکی جاشک می‌توان به نوع نمک‌های این کوه نمکی، آبشارها، بلورها و گنبدها و غارهای منحصر به فرد آن اشاره کرد.
منطقه‌ی حفاظت شده‌ی مُند

منطقه‌ی مند با مساحت ۴۶۴۰۰ هکتار، منطقه‌ای جلگه‌ای و کویری است که در بخش بردخون از توابع شهرستان دیر در ۱۳۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع شده و یکی از زیستگاه‌های مهم آهو در استان بوشهر است. اجتماعات کوچکی از جنگل‌های حرا نیز در این منطقه وجود دارد. مند از نظر زیست جانوری و پوشش گیاهی بسیار متنوع و زیبا است.
شهرستان دشتستان

شهرستان دشتستان به مرکزیت شهر برازجان در شرق استان بوشهر قرار دارد و از جنوب به شهرستان دشتی، از مغرب به شهرستان بوشهر و تنگستان از شمال غرب به شهرستان گناوه و از مشرق و شمال شرق به استان فارس منتهی می‌شود.
جاذبه‌های گردشگری
دژ برازجان

این بنای معتبر و مستحکم که به کاروانسرای مشیرالملک برازجان بزرگ هم معروف است، در مقابل میدان اصلی شهر برازجان قراردارد. پیشینه‌ی این بنا به دوره‌ی قاجاریه می‌رسد و در سال ۱۲۵۰ خورشیدی به دست حاج میرزا ابوالحسن خان مشیرالملک شیرازی، از نیکوکاران وقت شیراز، و با هزینه‌ای معادل چهل هزار تومان ساخته شد. دژ برازجان ۴ برج دارد و از ۶۸ اتاق تشکیل شده است. معماری این بنا توسط حاج محمد شیرازی انجام شده است.
گور دختر
گور دختر آرامگاهی سنگی از دوره‌ی هخامنشیان است که در تنگ ارم شهرستان دشتستان قرار دارد. این بنا به سبک آرامگاه کوروش بزرگ در پاسارگاد ساخته شده اما اندازه‌ا‌ی کوچک‌تر دارد. اطلاعات دقیقی از گور دختر در دست نیست اما آ ن را به کوروش کوچک، چیش‌پیش، آتوسا، ماندانا یا خواهر کوروش بزرگ نسبت داده‌اند.
غار چهل خانهغار چهل‌ خانه در ارتفاعات کوهی مشرف به رودخانه‌ی شاپور و در بخش سعدآباد دشتستان قرار دارد. روی این کوه تعدادی اتاق شبیه به غارهای صخره‌ای و حجاری شده دیده می‌شود که مجموعه‌ای بسیار زیبا را تشکیل می‌دهند. اتاق‌های «غار چهل خانه» ابعاد داخلی گوناگونی دارند. این مجموعه به دلیل جنس سنگ کوه و همچنین به خاطر عوامل طبیعی مثل سیل دچار تخریب شده‌ است. ورودی این دخمه به شکل ذوزنقه بوده و در داخل آن طاقچه‌هایی در اشکال مختلف تعبیه شده‌ است.
کاخ کوروش
کاخ کوروش دشتستان در شهر برازجان قرار دارد و در سال ۱۳۵۰ به وسیله هیأت باستان‌شناسی ایران حفاری شده‌ است. با توجه به شیوه‌های معماری و استفاده از سنگ سیاه و سفید زمان احداث آن احتمالاً به دوره‌ی کوروش هخامنشی بازمی‌گردد.
شهرستان کنگان

مرکز شهرستان کنگان، بندر کنگان است. این شهرستان از شرق و شمال شرق به شهرستان جم، شمال غرب به شهرستان دیر، جنوب به شهرستان عسلویه و از غرب به خلیج فارس منتهی می‌شود.


جاذبه‌های گردشگری کنگان
آبگیر دره‌ی لیر سیراف

آبگیر دره‌ی لیر سیراف اثری تاریخی مربوط به سده‌های اولیه‌ی دوران‌ تاریخی پس از اسلام است و در شهر بندر طاهری واقع شده است.
بندر سیراف

شهر باستانی سیراف در شهرستان کنگان و به فاصله ۲۶۰ کیلومتری شهر بوشهر واقع شده است. سیراف یکی از آثار تاریخی و از نقاط دیدنی استان بوشهر است.

این شهر از قدیمی‌ترین بنادر ایران است و معماری خاص آن شباهت زیادی به معماری روستای ماسوله در شمال ایران دارد. براساس یافته‌ها، این بندر زمانی بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت داشته و پیروان ادیان و مذاهب مختلف و همچنین مردم اقوام گوناگون در آنجا زندگی می‌کردند. گورستان‌های بازمانده از پیروان ادیان مختلف گواهی بر این مطلب هستند.
عمارت شیخ جبار نصوری

عمارت شیخ جبار نصوری در شهر تاریخی سیراف از شهرهای شهرستان کنگان قرار دارد. این عمارت در واقع قلعه‌ای متعلق به خاندان نصوری است که روی تپه‌ای بلند و مشرف به دریا بنا شده است. قلعه دارای دو حیاط اندرونی و بیرونی و یک شاه‌نشین است که توسط شیخ جبار دوم پدربزرگ شیخ ناصر نصوری در اوایل دوره قاجاریه ساخته شده است. گچبری‌های این بنا قدمت ۲۰۰ ساله‌ی آن را تایید می‌کنند. همچنین هجده تابلو بسیار زیبا از مجالس شاهنامه فردوسی در ایوان غربی قلعه نقش بسته است.

از دیگر جاذبه‌های این شهرستان می‌توان کانال‌های آبی اختر و گور سیبویه را نام برد.
شهرستان تنگستان

شهرستان تنگستان به مرکزیت شهر اهرم از شمال و مشرق به شهرستان دشتستان، از جنوب شرقی به شهرستان دشتی، از شمال غربی به شهرستان بوشهر و از غرب و جنوب غربی به خلیج فارس محدود است.
جاذبه‌های گردشگری
موزه‌ی رئیسعلی دلواری
موزه‌ی شهید رئیسعلی دلواری در شهر دلوار از توابع شهرستان تنگستان واقع شده‌ است. ساختمان این موزه، خانه و محل زندگی رئیسعلی دلواری، مبارز مشروطه‌خواه و رهبر قیام جنوب بوده ‌است. دلوار در فاصله‌ی ۴۵ کیلومتری شهر بوشهر قرار دارد.
قلعه‌ی کلات اهرم

این قلعه در شمال «شهر اهرم» واقع شده است. قلعه‌ی کلات اهرم در زمان حمله‌ی انگلستان به ایران مورد استفاده قرار گرفته و جای اصابت گلوله‌ی توپ بر برج غربی آن هنوز هم باقی مانده‌ است. در زمان جنگ، اسرای انگلیسی هم در همین قلعه نگهداری می‌شدند. قلعه از چهار برج و بارو و قلعه میانی ساخته شده و تاسیسات خصوصی برای ساکنین در نظر گرفته شده بود. مصالح ساختمان قلعه از خشت خام و گل ساخته شده ‌است.
چشمه‌ی آب گرم قوچاک

چشمه‌ی آبگرم قوچارک در شهر دِلوار در مسیر جاده بوشهر به بندرعباس و در ۵ کیلومتری جنوب غربی اهرم قرار دارد. این چشمه از شکاف سنگ‌های آهک مارنی از زمین خارج می‌شود. آب این چشمه در ردیف آب‌های سولفات، کلیسم، همراه با منیزیم زیاد و کلرورسدیم ولرم است.
 شهرستان دشتی

شهرستان دشتی در میانه‌ی استان بوشهر قرار دارد و مرکز آن شهر خورموج است. این شهرستان از شمال به شهرستان‌های دشتستان و تنگستان، از غرب به شهرستان تنگستان و خلیج فارس، از جنوب به شهرستان‌های دیر و جم و از شرق به شهرستان فراشبند فارس محدود می‌گردد.
جاذبه‌های گردشگری
نیایشگاه مُند

این اثر تاریخی مربوط به دوره‌ی اشکانیان است و در فاصله‌ی ۳۰ کیلومتری خورموج در دامنه‌ی کوه مند قرار دارد. نیایشگاه مند بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و شامل یک آتشکده، شاه‌نشین و چند اتاق است. اولین ورودی این آتشکده در ارتفاع ۶۰ متری کوه، مشرف به رودخانه‌ی خشکی است که نیایشگاه در آن بنا شده است.


قلعه‌ی خورموج

قلعه خورموج یا قلعه محمدخان دشتی در شهر خورموج واقع شده که امروزه تنها یکی از برج‌های آن به جا مانده است. این قلعه در قدیم دارای چهار حصار، چهار برج، اندرونی، عمارت مرکزی و قراولخانه و اصطبل بوده ‌است. این اثر که یکی از نمونه‌های معماری دوره‌ی قاجاریه می‌باشد تزئینات منحصر به فردی دارد و سبک معماری آن سلجوقی و متاثر از سبک قلعه‌سازی دوره‌ی ساسانی است که با استفاده از تاق‌نماها و گچبری در آرایش دیوارها و درون اتاق‌ها تزئین شده‌ است.

قلعه‌ی داراب خان، قلعه‌ی دختر دلاور ساحلی، آرامگاه صفاانگیز و آرامگاه شاه اسماعیل از دیگر آثار دیدنی این شهرستان هستند.
شهرستان گناوه

شهرستان گناوه به مرکزیت بندر گناوه مساحتی حدود ۱۸۳۷ کیلومترمربع دارد و در ساحل شمالی خلیج فارس قرار گرفته است. این شهرستان از شمال غربی به شهرستان دیلم، از شمال شرقی به استان فارس، از مشرق به شهرستان دشتستان، از جنوب به شهرستان بوشهر و از مغرب به خلیج فارس منتهی می‌شود.
جاذبه‌های گردشگری گناوه
برج خان

تاریخ بنای برج خان که در شهر بندر ریگ قرار دارد به سال ۱۷۷۷ میلادی برمی‌گردد. سبک معماری این بنا بیت میلانی است. نمونه‌ی این برج در کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس و ساختمان‌های بافت قدیم شهر زیاد است. ساختمان برج دارای دو بخش اندرونی و بیرونی بوده و از نوع حیاط مرکزی است که اتاق‌ها در اطراف و حوض در وسط حیاط قرار دارند. بنای برج دو طبقه ‌است که در هر طبقه دارای دو اتاق به ابعاد ۵ در ۵ متر است و بین آن‌ها راهرو وجود دارد. جلو اتاق‌ها یک بالکن وجود دارد که با ۱۴ ستون از نمای رو به رو نگه داشته شده‌ است.

مصالح به کار رفته در ساختمان، سنگ‌های اسفنجی است که شامل فسیل‌ها، مرجان، گوش‌ماهی و صدف‌های دریایی است.
شهرستان دیلم

شهرستان دیلم به مرکزیت بندر دیلم از شمال به شهرستان بهبهان و بندر ماهشهر (از استان خوزستان) از شرق به استان کهکیلویه و بویر احمد، از جنوب به شهرستان گناوه و از غرب به خلیج فارس محدود شده است. آب و هوای دیلم گرم و مرطوب است. اهالی شهرستان دیلم به زبان لری صحبت می‌کنند.
جاذبه‌های گردشگری
قلعه حصار

قلعه‌ای تاریخی واقع در روستای حصار در بخش امام حسن شهرستان دیلم است که ۴۰۰۰ متر مربع مساحت دارد. این قلعه دارای چهار برج است که محل نگهبانی تفنگ‌چیان خارک بوده‌ است. همچنین ۱۵ اتاق و یک حمام هم در این قلعه وجود دارد که حمام آن دارای خزینه بوده و همیشه آب گرم داشته‌ است. پوشش سقف از بوریا و چوبی بسیار محکم به نام چندل است که جهت تیرپوش استفاده شده ‌است. اتاق‌ها از چوب ساج بوده و از ملاطی محلی به نام چاری نیز استفاده شده ‌است.
شهرستان جم

مرکز این شهرستان شهر جم است و از شرق و شمال‌شرقی به استان فارس، از جنوب و جنوب‌غربی به شهرستان کنگان و از شمال به شهرستان دشتی و شمال‌غربی شهرستان دیر محدود می‌شود.

این منطقه با قرارگیری در ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح دریا و در نزدیکی خلیج فارس، آب و هوای مطلوبی برای پرورش گیاهان و درختان فراهم آورده است. اختلاف دمای هوا با کنار ساحل خلیج فارس که در برخی از روزهای سال تا ۱۰ درجه سانتیگراد می‌رسد و همچنین رطوبت ملایم آن، این منطقه را به یکی از خوش آب و هواترین مناطق جنوب ایران تبدیل کرده است.
جاذبه‌های گردشگری
کوه پَدری
پَدری یا کوه پردیس کوهی در حومه‌ی شهر جم است که در مسیر سیراف به سمت جم قرار دارد. در نزدیکی این کوه، مجسمه‌ی «جمشید جم» و «غار آدم» وجود دارد که به دلیل فعالیت‌های شرکت‌های نفتی و گازی در عسلویه در معرض خطر قرار دارند.

شایعات زیادی به این کوه نسبت داده شده است. برخی آن را نزدیکترین نقطه‌ی زمین به خورشید یا پیاده‌روی در آن را برای سلامتی و درمان بیماری‌ها مفید می‌دانند که تمام این‌ها هیچ پایه‌ی علمی ندارد.

پیر بی‌بی بانو، پیر بیراهه آب‌گرمک، جنگل گلوبردکان ریز (یک جنگل انبوه با رودی نسبتاً دائمی که از میان آن می‌گذرد و در شمالی‌ترین قسمت شهر ریز قرار دارد، مناظر زیبای گود لح (چشم‌اندازهایی زیبا در پشت کوه‌های بهرباغ و علی‌آباد)، حمام قاجاریه و روستای بسیار زیبای بابامبارکی جاذبه‌های دیگر شهرستان جم هستند.
شهرستان عسلویه

مرکز این شهرستان بندر عسلویه است که امروز یکی از مراکز مهم اقتصادی کشور است. عسلویه در همسایگی شهرستان‌های جم و کنگان قرار دارد و از جنوب به خلیج فارس می‌رسد.
جاذبه‌های گردشگری
پارک ملی نای‌بند
این پارک از دو منطقه‌ی خشکی و دریایی تشکیل شده که وسعت محدوده‌ی خشکی آن ۲۲۵۰۰ هکتار می‌باشد و در ساحل جنوبی خلیج نای‌بند واقع شده است. این منطقه گونه‌های جانوری مختلف و بعضاً نادری مثل کل و بز، قوچ و میش و گونه‌های نادر جبیر و جیرفتی و پلنگ را در بر دارد. در چشم‌انداز طبیعی این منطقه خورهای متعدد، جنگل‌های حرا، سواحل ماسه‌ای و درختان کهنسال انجیر معابد، دشت‌های مشجر دره‌های عمیق و صخره‌ای وجود دارد.

از دیگر جاذبه‌های شهرستان عسلویه آب انبار بندو، تپه‌ی کوتی، قلعه‌ی شیخ کنعانی و آسیاب آبی و سد بندو می‌باشد. همچنین دیدن پالایشگاه‌های متعدد در مسیرهای منتهی به این شهرستان به خصوص  هنگام شب خالی از لطف نیست.

استان بوشهر به دلیل همجواری با خلیج فارس جزایر متعددی دارد که البته در اکثر جزایر مهم آن محدودیت رفت و آمد وجود دارد و فقط افراد مجاز اجازه‌ی ورود به آن‌ها را دارند.

سازه ایران...
ما را در سایت سازه ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sazeha بازدید : 90 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 7:11

+2

رأی دهید

-1

جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸ مارچ ۲۰۱۶
علی جنتی گفته است لایحه مصوبه کنگره آمریکا را نباید چندان جدی گرفت.علی جنتی، وزیر ارشاد ایران می گوید اقدام دولت آمریکا در ایجاد مشکل ویزا برای شرکت کنندگان در جشنواره های ایران، تاثیری بر حضور میهمانان بین المللی این جشنواره ها نخواهد داشت.

علی جنتی گفته است لایحه مصوبه کنگره آمریکا را نباید چندان جدی گرفت چون دولت اوباما تبصره هایی را در مورد حوزه های فرهنگ و هنر بدان افزوده است.

مصوبه کنگره به گفته علی جنتی، نشانه دشمنی این نهاد با جمهوری اسلامی است و دولت آمریکا آن را اجرا نخواهد کرد.

علی جنتی با اشاره به غیبت شماری از هنرمندان خارجی در جشنواره فجر امسال گفته است از نظر او هنرمندان جهان نباید از ترس مشکل ویزا برای سفر به آمریکا، از سفر به ایران خودداری کنند.

به موجب مصوبه کنگره آمریکا کسانی که به ایران سفر می کنند، برای سفر به امریکا باید ویزا بگیرند، هرچند کشورشان با آمریکا مقررات لغو روادید متقابل داشته باشد.

به دنبال حمله یک زوج پاکستانی تبار(سید رضوان فاروق که شهروند آمریکا بود و تفشین مالک) به یک مرکز ارائه خدمات به معلولان در ایالت کالیفرنیا، و همچنین حملات تروریستی سال گذشته میلادی در پاریس، کنگره تحت کنترل جمهوریخواهان آمریکا طرحی را تصویب کرد که به موجب آن شهروندان ۳۸ کشور که می توانند بدون ویزای توریستی وارد آمریکا شوند، مجبور خواهند بود در صورتی که شهروندان ایران، عراق، سوریه و سودان نیز باشند و یا طی ۵ سال گذشته به این کشورها سفر کرده باشند، برای سفر به آمریکا ابتدا اقدام به دریافت ویزا کنند.

بنا بر اعلام وزارت امنیت داخلی آمریکا، کشورهای یمن، سومالی و لیبی نیز به فهرست کشورهایی که در برنامه موسوم به "ویزا ویور" با محدودیت روبرو هستند، اضافه شده اند.

سازه ایران...
ما را در سایت سازه ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sazeha بازدید : 42 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 7:11

+6

رأی دهید

-0

جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸ مارچ ۲۰۱۶
گیدو وستروله، وزیر خارجه سابق آلمان، در سن ۵۴ سالگی در پی ابتلا به سرطان خون در بیمارستانی در کلن درگذشت.

آقای وستروله اولین مرد علنا همجنسگرایی بود که در آلمان به مقام عالی می‌‎رسید.

حزب دموکرات آزاد، که گیدو وستروله رهبر آن بود، از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ بخشی از دولت ائتلافی آلمان، به صدراعظمی آنگلا مرکل بود. آقای وستروله به غیر از عهده‌داری وزارت خارجه، از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ نائب صدراعظم آلمان هم بود.

گیدو وستروله در سال ۲۰۰۱ و زمانی که تنها ۳۹ سال سن داشت به رهبری حزب دموکرات آزاد آلمان رسید. او در سال ۲۰۱۱ و به دنبال نتایج ضعیف حزبش در انتخابات از رهبری حزب و از مقام نائب صدراعظم استعفا داد.

فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان، آقای وستروله را به عنوانی "وطن‌پرستی راستین" و متعهد به کشورش آلمان و به اروپا، ستوده است.

آقای وستروله حقوق خوانده و وکیل بود.

سازه ایران...
ما را در سایت سازه ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sazeha بازدید : 44 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 5:15

+3

رأی دهید

-11

جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸ مارچ ۲۰۱۶
نمایش تصاویری در مجلس شورای اسلامی از دختران و زنانی که جوراب شلواری‌ موسوم به ساپورت به تن می‌کنند.اداره اطلاعات سپاه استان فارس مدیر یکی از برندهای لباس در ایران را به اتهام ترویج «ساپورت» بازداشت کرد.

سایت محلی «شیرازه» روز پنجشنبه ۲۷ اسفندماه گزارش کرده که این فرد «عامل فساد و مروج ساپورت و لباس‌های بدن‌نما» بوده و مدیر یکی از برندهای معروف لباس در ایران است.

آن‌طور که این سایت نوشته این فرد که هویت فاش نشده با فعالیت‌های خود «زمینه فساد بسیاری را فراهم کرده بود» و به همین علت در ‌‌‌نهایت از سوی ماموران اطلاعات سپاه استان فارس بازداشت شد.

این فرد متهم شده که با عرضه «ساپورت» و «لباس‌های بدن‌نما» دختران را در شبکه‌های اجتماعی «فریب» می‌داده است.

فعالیت‌های مربوط به لباس و مدلینگ در فضا‌های مجازی داخل ایران به شدت از سوی پلیس٬ سپاه پاسداران و قوه قضائیه کنترل می‌شود.

از زمان گسترش فعالیت شبکه‌های اجتماعی در ایران و افزایش حضور مردم در گروه‌ها و کانال‌های ارتباطی٬ آمار بازداشت‌های فعالان و اعضای این گروه‌ها به دلایل مختلف نیز افزایش یافته است.

فعالان سیاسی٬ مدنی٬ فرهنگی٬ قومی٬ مذهبی و تبلیغاتی از جمله افرادی هستند که در این سال‌ها به اتهام‌های مختلف از سوی این نهاد‌ها بازداشت شده‌اند.

در ایران حضور و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی فیلترشده ممنوع است٬ اما با این وجود میلیون‌ها نفر عضو این شبکه‌ها هستند و تبلیغات مختلف وسیعی در آن‌ها صورت می‌گیرد.

مقام‌های جمهوری اسلامی از اینترنت٬ شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های ماهواره‌ای به عنوان سه ابزار مهم «جنگ نرم» غرب علیه خود نام می‌برند.

آن‌ها می‌‌گویند غربی‌ها با این ابزار‌ها مشغول تولید محتوایی مخالف ارزش‌های اسلامی هستند و تلاش می‌کنند با روش‌های مختلف سبک زندگی مردم ایران را تغییر دهند.

سازه ایران...
ما را در سایت سازه ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sazeha بازدید : 34 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 5:15

+1

رأی دهید

-1

جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸ مارچ ۲۰۱۶
سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد که ممکن است نتیجه انتخابات مجلس در اصفهان «درباره یکی از منتخبان» تغییر کند اما «صحت» انتخابات در این حوزه انتخابیه «محل بحث نیست».

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسینعلی امیری، روزجمعه ۲۸ اسفند، خبر داد که شورای نگهبان نتیجه انتخابات در ۲۰۲ حوزه انتخابیه از ۲۰۷ حوزه انتخابیه مجلس را تأیید کرده است.

او اضافه کرد: «در حوزه انتخابیه اصفهان نیز صحت برگزاری انتخابات محل بحث نیست، اما ممکن است درباره یکی از منتخبان این حوزه تغییراتی ایجاد شود».

براساس نتایج اعلام شده از سوی وزارت کشور، حمیدرضا فولادگر با ۲۰۰ هزار و ۶۹۰ رأی، ناهید تاج‌الدین با ۱۹۵ هزار و ۶۶ رأی، مینو خالقی با ۱۹۳ هزار و ۳۹۹ رأی، حیدرعلی عابدی با ۱۷۹ هزار و ۲۳۰ رای  و احمد سالک با ۱۷۶هزار و ۸۰۷ رأی در حوزه انتخابیه اصفهان انتخاب شده‌اند.

ناهید تاج‌الدین، مینو خالقی و حیدرعلی عابدی نامزدهای مورد حمایت اصلاح‌طلبان، و حمیدرضا فولادگر و احمد سالک، نامزدهای مورد حمایت اصولگرایان در اصفهان بودند.

بر اساس قانون انتخابات، تأیید نتیجه انتخابات مجلس از اختیارات شورای نگهبان است. در برخی از انتخابات گذشته مجلس، پس از ابطال برخی از صندوق‌های رأی در برخی از حوزه‌های انتخابیه نتیجه آرا تغییر کرده است.

از جمله در انتخابات مجلس ششم غلامعلی حداد عادل، از چهره‌های اصولگرا، پس از ابطال ۷۰۰ هزار رأی علیرضا رجایی، فعال ملی-مذهبی، توسط شورای نگهبان، توانست وارد مجلس شود.

شورای نگهبان روز پنج‌شنبه صحت انتخابات حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس را تأیید کرده بود.

پیشتر برخی از رسانه‌های وابسته به اصولگرایان گفته بودند که محمدرضا نجفی، از منتخبان تهران در مجلس، در تیرماه سال جاری به عنوان «سرپرست معاونت هماهنگی و امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری مرکزی» منصوب شده و به همین خاطر نمی‌توانسته کاندیدای انتخابات باشد.

اگر شورای نگهبان مانع راهیابی محمدرضا نجفی به مجلس می‌شد، غلامعلی حداد عادل به عنوان نفر ۳۱ انتخابات در تهران، جانشین او می‌شد.

«تدوین پیش‌نویس لایحه نظام انتخاباتی»

سخنگوی وزارت کشور در بخش دیگری از سخنان خود قوانین انتخابات را نیازمند «اصلاح» دانست و خبر داد که به دستور وزیر کشور تدوین پیش‌نویس لایحه «نظام انتخاباتی» آغاز شده است.

به گفته آقای امیری، این لایحه در چارچوب «سیاست‌های جامع نظام انتخاباتی» که در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است، تدوین خواهد شد.

او خبرداد که این سیاست‌ها به رهبر جمهوری اسلامی ارائه شده و پیش‌بینی کرد که آیت‌الله خامنه‌ای آن را «بدون تغییر چندانی» تأیید خواهد کرد.

مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران از ماه‌های ابتدایی امسال بررسی «سیاست‌های کلی انتخابات» را آغاز کرده بود.

ممنوعیت «دخالت» نیروهای نظامی و  قوای سه‌گانه در انتخابات از جمله بخش‌هایی از این سیاست‌هاست که در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است.

این سیاست‌ها پس از تصویب در این مجمع باید به تأیید آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، برسد.

پیش و پس از برگزاری انتخابات هفتم اسفند ماه، برخی از نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی با انتقاد از افزایش نامزدهای انتخابات مجلس و مجلس خبرگان رهبری خواستار تغییر قانون انتخابات به خصوص بخش‌های مربوط به شرایط ثبت‌نام و تأیید صلاحیت نامزدها شده‌اند.

رهبر جمهوری اسلامی، نیز روز پنجشنبه ۲۰ اسفند، در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری تأکید کرده بود که «بررسی صلاحیت ۱۲ هزار نفر در مدت ۲۰ روز یک اشکالی قانونی است که باید برطرف شود».

ثبت‌نام بی‌سابقه بیش از ۱۲ هزار تن برای انتخابات مجلس و نیز ۷۹۵ تن برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، با رد صلاحیت گسترده در هیئت‌های نظارت و نهایتاً شورای نگهبان همراه شد، به گونه‌ای که در انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور متوسط برای هر کرسی کمتر از دو نفر رقابت کردند.

در انتخابات مجلس هم ۴۹ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان رد صلاحیت شدند، که بر اساس گزارش‌ها درصد رد صلاحیت‌ها در این دوره از همه انتخابات گذشته مجلس بیشتر بود.

سازه ایران...
ما را در سایت سازه ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sazeha بازدید : 27 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 2:41

+7

رأی دهید

-5

جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸ مارچ ۲۰۱۶
کمتر از یک ماه پیش احمد داوود اغلو، نخست وزیر ترکیه به تهران آمده بود.ترکیه اعلام کرد محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز شنبه به این کشور سفر می‌کند.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این سفر، محمد جواد ظریف با رئیس‌جمهوری، نخست‌وزیر و وزیر خارجه ترکیه دیدار خواهد کرد.

همچنین عنوان شده که مسایل منطقه و بین‌الملل و نیز همکاری‌های دوجانبه محور اصلی مذاکرات خواهد بود.

ایران و ترکیه دو شریک تجاری قدیمی هستند که همکاری‌های اقتصادی گسترده‌ای دارند. موضوع سوریه و مواضع متفاوت این دو کشور باعث تنش‌هایی در روابط طرفین شد و حتی کار به تنش کلامی میان دو رئیس جمهوری کشیده شد اما باعث کاهش روابط دیپلماتیک و اقتصادی نشد.

کمتر از یک ماه پیش احمد داوود اغلو، نخست وزیر ترکیه به تهران آمد و با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران دیدار کرد. به نظر می‌رسد که دو کشور در پی تحکیم روابط و کاستن از اختلاف‌ها هستند.

نحوه تعامل با گروه‌های کردی یکی از دغدغه‌های مشترک حاکمیت ایران و ترکیه است که با اعلام یک نظام فدرالی از سوی کردهای شمال سوریه، اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

آقای ظریف روز جمعه پس از یک سفر ۱۲ روزه به جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه به تهران برگشت.

سازه ایران...
ما را در سایت سازه ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sazeha بازدید : 32 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 2:41